Made in China

2012. március 26. - Címkék:

A horgász cégek sosem látott mértékben szaporodnak világszerte.
És ha termelésről van szó, akkor itt is mint a gyártás minden területén Kína az egyeduralkodó. A világ termékeinek irdatlan mennyiségét állítják elő, és már lassan azt sem egyszerű megmondani, mi az eredeti és mi a másolat.

Bár Kínában még nem volt szerencsém járni, de szakavatott portálok és nemzetközi sajtómogulok is “csodákat “regélnek arról, ami ott folyik. A siker minden velejáróját figyelembe véve, az is csoda, hogy vannak még cégek, akik nem adják fel elveiket és nem náluk gyártatnak. Arra egy nagyobb összegben mernék fogadni, hogy az általuk felhasznált anyagok, gépek valamelyike tuti, hogy a Távolkeletről származik.
Műanyagok, szénszálak, habok, festékek, lakkok, fa és fém alkatrészek, szinte minden.
Ezért nem hiszek abban, hogy egy termék mennyire 100%-ban innen vagy onnan Made in…

A GT Bio tutira kínai minden porcikájában. Ők fejlesztik, ők gyártják és ők látják el a világpiacot a termékeikkel.
Az első találkozás megdöbbentő volt! Egészen más irányba fejlesztenek mint a többiek, és ez nem is csoda, mert ma már nem lehet abból megélni ha a másikat kopírozod.

Viszonylag fiatal vállalkozás az övéké. 2008-ban léptek a piacra. Az első néhány év meghatározó volt a számukra. Az már az elején eldőlt, hogy az alapanyag a fém lesz, és látványra csak azt tudom mondani, hogy jól döntöttek. A koncepciót tartva olyan design elemeket alkottak meg, amikkel még jellegében sem nagyon találkoztam eddig. Van olyan tervük amiről nem tudtam elsőre eldönteni, hogy repülő modell, sör nyitó vagy valami új masszírozó-e.

A technológiánál komoly figyelmet szenteltek az ötvözetek kialakítására. Olyan anyagokat használnak, amik a lehető legkisebb mértékben tartalmaznak káros anyagokat, mint például ólmot.
Ha már nevükben is biok, akkor igyekeznek ehhez hűek is lenni, ami Kína esetén amúgy is nagyon fontos. Olyan környezeti problémákkal küzdenek, ami hála Istennek Európában ismeretlen ma még. Kína már most nagyon nehezen tudja megoldani ivóvíz igényét, ami azért olyan alapvető gond, ami a mindennapokra is keményen rányomja a bélyegét.

A termékeik abszolút globálisak. Minden kontinensen van képviseletük. Oroszország, Ukrajna, Európa több országában, Ausztráliában, az Egyesült Államokban is terjeszkednek, ahogyan természetesen Ázsia számos országában is jelen vannak.

A legerősebb fegyverük a design. A korábban említett szokatlan megjelenést olyannyira a magukénak érzik, hogy ez lett a védjegyük. Valami új, valami szokatlan, valami ami abszolút csúcstechnika.

Az már sokszor bebizonyosodott, attól, hogy a horgász rágerjed egy csalira attól még a halaknak még közel sem biztos, hogy tetszeni fog. A gyártó cég oldalán van néhány kép arról hogy hatásos is, de mint tudjuk ki az, aki nem azt mondja a termékéről, hogy igazán hatásos.

A puding és a próba most is játszik, de elöljáróban az sejtethet valamit, hogy egy-két szakmai díj sorakozik a cég neve mellett.

GT Bio
Facebook
YouTube